Keresés ebben a blogban

2017. július 21., péntek

Eoin Dempsey: Rebecca ​nyomában

Maxim Könyvkiadó 2016
280 oldal
Fordította: Loósz Vera

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.
Rebeccát és szerelmét, Christophert semmi sem választhatja el egymástól. Sem a lány erőszakos szülei, sem a dúsgazdag vélegénye, Jonathan. Ám amikor a második világháború végül lecsap Jersey szigetére, a náci megszállók - a hitleri "végső megoldás" ürügyén - Európába deportálják a zsidó Rebeccát.
Christophert és családját hazájukba, Németországba internálják, s a mindenre elszánt fiatalember, hogy megmentse a nőt, akit keres, jelentkezik az SS-be. Auschwitzba helyezik, ahol ő felügyeli a gázkamrák áldozataitól ellopott pénzt. Miközben Rebecca után kutat, Christopher nem csupán az inkognitója megőrzéséért küzd, hanem lelki fájdalom is gyötri. Az Auschwitz iszonyatos világán keresztülfolyó tengernyi piszkos pénz váratlan lehetőségeket nyújt a számára. Vajon lesz hozzá ereje, hogy elfogadjon egy új, bátor sorsot, amely örökre megváltoztathatja a saját és mások életét?

Tudtam én, miért kellett nekem ez a könyv. Imádom a 2. világháborúról szóló történeteket, egyszerre szörnyű és érdekes is róla olvasni.
A Rebecca nyomában engem nagyon megérintett, szurkoltam a szereplőkért, hogy bárcsak legyen boldog vége – amennyire egy háborús történetben lehet –, főleg mivel még ilyen rövid is a könyv. Nem mondom, hogy minden vágyam teljesült, mindenesetre meglepett, az biztos.

A páros közül inkább Christopher-hez éreztem közelebb magam. Lehet azért, mert az ő életét követve ismerjük meg a történetet, de talán inkább azért, mert a pokolbon is megőrizte az emberségét, és kitartott Rebecca mellett. Nagyon tetszett, hogy mi mindent vitt véghez Christoher. Homályos szemmel és izzadt tenyérrel értem a könyv végéig, de nagyon megérte. Nem azt mondom, hogy a történet hibátlan. Itt-ott jobb lett volna pár mélyebb érzelem, viszont még ennek ellenére is… engem teljesen megvett. :)



Borító:
Nagyon tetszik <3 sokkal jobb, mint az eredeti
Kedvenc szereplők: Christopher és Anika
Mélypont:
Auschwitz - az ott levő emberek sorsa ...azon belül is különösen két emberé :(
Fénypont: amikor Rebecca meglátogatja Christophert a kórházban, Christopher Berlini útjai a szüleihez, a vége
Csillagozás: 5/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése