Keresés ebben a blogban

2016. március 9., szerda

Kelly Oram: Cinder és Ella

Móra 2015
400 oldal
Fordította: Vándor Judit


Ella élete minden, csak nem tündérmese. Nyolc hónapja vesztette el édesanyját egy balesetben, ő pedig súlyos sérüléseket szenvedett. Most gyerekkora óta nem látott apjához meg annak új családjához kell költöznie. Mesés… 

Egyvalaki tartja benne a lelket: Cinder, akivel évek óta barátok a neten, de sosem találkoztak. Ella annyit tud, hogy a srác vicces, szexi, okos, és ugyanakkora könyvmoly, mint ő. (Á, egyáltalán nem az esete…) Fogalma sincs, hogy Cinder az egyik legmenőbb hollywoodi színész, aki a kedvenc fantasyregényükből készült filmben játssza a herceget. Vajon képest a valóságban is tündérmesévé változtatni Ella életét?


Ha eddig nem lettem volna Kelly Oram híve, ezzel mindenképp meggyőzött volna.
Ez a könyv annyira jó volt, hogy az nem igaz! 
Azt hittem, valami kedves, egyszerű és mesés történetbe vágok bele, de aztán letaglózott a valóság. Már az elején rendesen földhöz vágtak az érzelmek, teljesen együtt éreztem Ellával. Annyira fájdalmas volt vele együtt túlesni mindenen, de hihetetlen, hogy mennyi erő lakozik ennek ellenére benne.

Ellamara Rodriguez

"A tündérmesékkel az a gond, hogy rendszerint valamilyen rettenetes nagy bajjal kezdődnek."

Olyan jól van megírva az egész történet, hogy könnyen Ellamara helyébe tudtam képzelni magam. Vele együtt sírtam, nevettem és persze dühöngtem. Már az kikészített, amikor az apja közölte vele, hogy elajándékozta a könyvet. A könyveit!!! Úristen, szerintem én Ella helyében, akkor haltam volna meg másodszor.
Aztán persze jött még több is a kedves új "családtól", főleg az ikrektől (de itt is leginkább csak az egyiktől). Nem hogy segítettek volna Ellának átvészelni a traumát, amin átesett. Nem, ők csak még jobban gyötörték a kinézete miatt.
Ezt egyszerűen nem lehet kibírni könnyek nélkül. Akárhányszor Ella az anyukájára gondolt megszakadt a szívem. És amikor megtörtént a sárga ruhás incidens... na, nálam ott tört el végleg a mécses.
Tényleg, hogy valaki képes ennyire megbántani már egy amúgyis szenvedő embert...

„-Ella – kezdte Vivian –, az igazi szépség belülről fakad. Ha szépnek érzed magad, akkor a külsődtől függetlenül szépnek fognak látni.”

Szerencsére később már akadtak olyanok is, akik nem a külső alapján ítélik el az embert, és képesek kedvesek lenni. Ilyen volt Vivian, aki Ella 2. legjobb barátja lett.
Imádtam Vivian-t. Mindig olyan vidám volt és kedves, örültem amikor bemutatták őket egymásnak Ellával. Nagy támasza volt szegény lánynak.
Ellamara iskolájáról viszont nem írok, mivel embertelen, amit ott műveltek vele a diákok.

Cinder

Aki viszont 1000% sikert ért el nálam Ellamarán kívül, az Cinder volt.

Ő a tökéletes pasi, akit mindenki akar magának. Okos, szexi, könyvmoly, vicces, valamint igazán gondoskodó és megértő.
Ellával már nagyon régóta üzengetnek egymásnak, viszont személyesen még egyszer sem találkoztak. Még csak nem is ismerik a másik személyazonosságát. Nekik viszont ez nem jelentett gondot, így is képesek voltak egymásba szeretni 
    Hát mi ez, ha nem a tökéletes tündérmese?

                                       "De Ella Cindere én vagyok!"


Olyan nagyon megszerettem ezt a könyvet, nehéz elengedni. Legszívesebben olvastam volna még, még és még. Hogy mi történt a nagy egymásra találás után, hogy hogyan éltek boldogan amíg...
Mindképpen bekerült a kedvenceim közé, és az is biztos, hogy még újraolvasom.
Nagyon tetszett a mélyebb mondanivalója is a könyvnek. Ezért külön emelem kalapom. Romantikus lelkűek bolondulni fognak érte.


"Mi Cinder és Ella vagyunk, te nő! Nekünk a tündérmese vége jár!"




Borító: Megmaradt az eredeti, olyan csajos és cuki... tetszik :)
Kedvenc szereplők: Ellamara, Cinder
Mélypont: A sárga ruhás eset, Ella osztálytársai
Fénypont: Cinder és Ella üzenetváltásai, a találkozás, az első csók... szóval minden, ami Cinder és Ella
Csillagozás: 5/5
KEDVENC!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése