Keresés ebben a blogban

2017. június 7., szerda

J. K. Rowling: Harry ​Potter és a Tűz Serlege (Harry Potter 4.)

Animus 2015
674 oldal
Fordította: Tóth Tamás Boldizsár


Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.
Harry Potter vakációja a szokásosnál jobbnak ígérkezik: részt vehet a varázsvilág legnagyobb sportünnepén, a Kviddics Világkupán. Ám az egybegyűltek szórakozása korántsem alakul felhőtlenül: baljós történések zavarják meg az eseményt. A Roxfort Boszorkány- és Varázslóképző Szakiskolába visszatérő diákok azonban hamar elfeledkeznek a meccsről, mivel kiderül, hogy ez évben a Roxfortban rendezik meg a Trimágus Tusát. Harry csak szurkolni készül a bajnokoknak, ám váratlanul maga is köztük találja magát. A próbák életveszélyesek, így gyanítható, hogy aki tudtán kívül benevezte Harryt a tusára, az bizony az életére tör.

2014-ben olvastam először a HP sorozatot. A filmeket már láttam előtte, és imádtam is mindet, de mint kiderült a könyvek tényleg mindig jobbaj. Első olvasás után ez volt a véleményem:

"– (…) Mit számít, hogy nyelvünkben és szokásainkban különbözünk, ha a célunk közös?"

"Eddig a legjobb rész volt a Harry Potteres könyvek közül.
Jó volt megismerkedni más varázslókkal is a Roxfortbelieken kívül.A Trimágusi Tusa valami istenien volt megírva, nagyon tetszettek a feladatok és ahogyan a versenyzők megoldották őket.
Cedric Digori-t nagyon sajnáltam, kedves és nagyon bátor srác volt. Az előző részben csak egy rövid ideig szerepelt, itt annál fontosabb szerep jutott neki.
Krum egy nagy kedvencem lett, a mogorva külső egy igazán szerethető lelket takar. Persze nagyon örültem a kis románcának Hermionéval, tetszett Ron féltékenykedése is :))
Fleur, először nem volt szimpatikus, de fokozatosan megkedveltem őt is….hajrá Bill.
A történet vége nagyon ütősre sikeredett. Lélegzetvisszafolytva olvastam mi is lesz az egészből. Persze a filmet láttam, de egy könyv mégiscsak más.
Ebben a részben sokkal jobban kedveltem Siriust és Dumbledoret is. Nemsokára neki is kezdek a folytatásnak…nem bírom ki Roxfort nélkül."

"Ha van olyan fogalom, hogy „kedvenc család", akkor Harry számára Weasleyék voltak azok."

Most újraolvasva a könyvet, sem változott minden. Ugyan annyira élveztem, ha nem jobban, mint első olvasáskor... Fleur-t már teljesen imádom, nem is értem, miért nem volt először szimpatikus a csajszi. :D A jóslástant még mindig nehéz felülmúlni, imádom, amit Ron és Harry lerendez azon az órán, és persze Trelawney se semmi. :D A kedvencem viszont az SVK, az új tanárok mindig nagyon érdekessé teszik az órákat.
Magamban megint feljegyeztem, hogy mennyi minden maradt ki a filmekből, vagy lett épp átírva. Pl. Sirius jelenetek, főleg a végén, Dobby, MAJOM, Bill és Charlie Weasley, Ludo Bumfolt...



Borító: Nagyon szeretem, főleg Harry szemeit rajta :)
Kedvenc szereplők:
Hát majdnem mindenki :D - Harry, Hermione, Ron, Krum, Fleur, Dumbledore, Sirius, McGalagony, Fred és George, Mr. Weasley, Ginny...
Mélypont: a végén a találkozás és a harc tudjukkivel, + amikor megtudjuk mi történt Neville szüleivel :(
Fénypont: Dobby jelenléte, a jóslástanórák, Fred és George a bagolyházban...
Csillagozás:
5/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése