Keresés ebben a blogban

2016. május 23., hétfő

Jenny Han: It's Not Summer Without You – Nincs nyár nélküled (Nyár-trilógia 2.)

Könyvmolyképző, 2014
264 oldal
Fordította: Tóth István

Belly eddig minden egyes nyarát Cousins Beachen töltötte, élete azonban most fordulóponthoz érkezett. Mivel Conraddal való rövid kapcsolata gyászos véget ért a télen, életében először otthon fogja tölteni a nyarat. Legjobb barátnője, Taylor remek tervekkel áll elő: hajókázás, sütkérezés a medence partján, új fiúk, akikre rá lehet kattanni. De amikor Jeremiah felhívja a hírrel, hogy Conrad eltűnt, látszólag minden a nyaraló felé viszi Bellyt. Vajon még egy nyarat eltölt azzal, hogy Conrad után fut, vagy végre képes lesz elengedni a fiút?


Ez a rész most nem vett meg magának annyira, mint az előző.

Sokkal szomorúbb volt, érezni lehetett minden oldalon azt a nyomasztó hangulatot, amit a haláleset hagyott maga után.
Nem azt mondom, hogy a szereplők ne gyászoljanak, viszont azt hittem ez is egy könnyed nyári regény lesz, erre mindenki csak szenvedett.

"Azt gondoltam, tudom, milyen az, amikor az embernek összetörik a szíve. (…) Ilyen az, amikor valakinek összetörik a szíve. A fájdalom a mellkasban, a hasogatás a fejben. A tudat, hogy semmi sem lesz többé ugyanolyan." 


Belly továbbra se egy szimpatikus karakter. Nagyon sokat siránkozik, hagyja magát rángatni ide-oda, folyton féltékeny, mindig elrohan, és imád sírni.

Ez a rész arról szól, hogy milyen volt Belly és Conrad kapcsolata. A nyáron összejöttek, együtt voltak, boldogok voltak, de aztán kezdtek eltávolodni egymástól. Conrad-ra nagy nyomás

nehezedett, megértem, szörnyű lehetett átmenni mindazon, amin ő, de attól még nem kellet volna olyan szörnyen bánnia Belly-vel.
Figyelmetlen volt és goromba. Lehet, hogy csak félt beismerni az érzéseit, vagy ilyesmi, nem tudom. Conradot nehéz kiismerni.

"Amikor biztosan tudtam, hogy elaludt, a füléhez hajoltam és belesúgtam: 
„Conrad, nekem csak te vagy! Mindig is te voltál!”"

A lényeg, hogy nem alakultak túl jól a dolgok. Belly-től megtudtuk, mik Conrad rossz tulajdonságai, hogy habár szereti, mennyire mérges tud rá lenni mindezért.
A bálos jelenet tényleg nem volt szép, de ott Bellyt sem értettem, miért kellett elfutnia anélkül, hogy Conrad elmagyarázta volna a dolgokat.

Azért nemcsak Conrad-ról, hanem Jeremiah-ról is hallunk a későbbiekben. Én kifejezetten örültem a srác jelenlétének, elvégre őt sokkal jobban megkedveltem az első részben.
Itt is hozta azt a tipikus Jere stílust - vicces, és aranyos. :)
Tetszett a közte, és Belly között kialakult kapcsolat, habár be kell valljam egy kicsit azért Conradot is sajnáltam. De hát ő tehetett az egészről, úgyhogy...

Azért a történet, a sorozat továbbra is tetszik. A 
Cousins Beach-en történtek kifejezetten tetszettek, és hogy Jeremiah szemszögéből is olvashattunk. 

Borító: 
nyárias, illik az előzőhöz
Kedvenc szereplők: 
Jeremiah
Mélypont: 
Belly viselkedése, Conrad hülyesége
Fénypont:
Taylorék macskája Ellen xD
Csillagozás: 5/3.5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése