Keresés ebben a blogban

2017. január 4., szerda

Sarah J. Maas: Queen ​of Shadows – Árnyak királynője (Üvegtrón 4.)

Könyvmolyképző 2016
816 oldal
Fordította: Hetesy Szilvia


Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.
Celaena Sardothien mindenkit elvesztett, aki a szívéhez közel állt, végül mégis visszatért a birodalomba, hogy bosszút álljon, felszabadítsa egykor dicsőséges királyságát és szembeszálljon múltja árnyékaival…
Tiszta szívéből elfogadta, hogy ő Aelin Galathynius, Terrasen királynője. De mielőtt visszaszerezné trónját, harcolnia kell.
Küzdeni akar unokatestvéréért, aki harcosként az életét is kész feláldozni érte, a barátjáért, aki egy borzalmas tömlöcben sínylődik és a kegyetlen király rabságában tengődő népéért, akik rendületlenül várják eltűnt királynőjük dicső visszatérését.
A New York Times bestseller sorozat negyedik kötetében folytatódik Celaena szenvedélyes és időnként fájdalmas epikus utazása, mely fenekestül forgathatja fel az életét.


Én már nem is lepődöm meg, hogy ez is kedvenc lett. Nem azért, mert elfogult vagyok Maas könyveivel, konkrétabban az Üvegtrón sorozattal, hanem azért, mert ez valami brutál jó volt. Életem legszebb pillanata, amikor megláttam, hogy a könyv milyen terjedelmes. És aztán jött a még annál is szebb, amikor végre elkezdtem olvasni. :D

"– Rázzuk le a csillagokat az égből!"

Bevallom, ettől a résztől féltem a legjobban a Chaol ügy miatt, és igen, kaptam hideget és meleget is, de a végén úgyse csalódtam. És ennek nagyon örülök.♡

Celaena Aelin haragja engem is teljesen feltüzelt, alig vártam, hogy mindenkit porig égessen. Annyi fájdalmat kellet már elviselni, annyi halottól kellett elbucsúzni, annyian bántották és kihasználták már, de végre eljött az ő ideje. Az idő, hogy bosszút álljon és mindenkit felperzseljen, aki az utába merészel állni. Női karaktert nem imádtam még ennyire, mint őt. Igaz, ő sem tökéletes, követett el hibákat, de mindig talpra áll, és megy azután, amit akar. Nem hagyja magát, és ezt csodálom benne.
A szívem hasadt meg Aelin és Chaol találkozásakor. Haragudtam is – többnyire Chaolra – de be kellett látni, hogy a testőrkapitány is nagyon megváltozott a külön töltött idő alatt, nem csak Aelin. Viszont amikor felbukkant a régi barátságos Chaol, az nagyon jólesett. :)

"- Mitévő legyek?
Aelin nyelt egyet, mielőtt válaszolt.
- Hozz fényt a sötétségbe!"

A történet hihetetlen pörgős. Mindig van valami, ami leköti a figyelmedet. Sokat izgultam, többször előrelapoztam, mert nem bírtam magammal, de végül úgyse bírtam semmit elolvasni. Egyedül, amit okvetlen meg kellett tudnom, hogy Rowan♡ mikor fog felbukkani, mivel ő nagyon hiányzott. És Atya.Úr.Isten! ♡_♡ Ez a tündér még tökéletesebb, mint az előző részben. Ha ez egyáltalán lehetséges. Komolyan nem tudom, mire is számítottam, de ez… ez messze felülmúlta minden képzeltemet! Határtalan boldogság, csillagok közt repkedés… *-* kérlek istenem, csak ne történjen már semmi szörnyűség.

"Ha te szörnyeteg vagy, akkor én is."

Mindig örülök, ha Sam-et is megemlítik, még ha bele is sajdul a szívem. Itt ebben se volt hiány.
A Manon részeknek is sikerült teljesen lekötniük, hát még az Elide részek! Mindenkit egyre jobban kedvelek, és alig várom, hogy tovább olvashassak róluk. Nesryn is remélem még sokkal többet fog szerepelni, valamint hogy neki is összejönnek a dolgok. ;)
A legnagyobb meglepetés? Lysandra. És imádom!♡ Ki gondolta volna?!
Szóval tökéletes, imádtam, szeretem…♡ És még egy utolsó megjegyzés. A borító. Az eleje és a hátulja is annyira gyönyörű. A hátulján az a ruha *-*

Spoiler!
Az, hogy Aelin és Rowan összejöttek…. aww :3♡♡♡ Tökéletesebb párt már nem is alkothatnának.
Lysandrával kapcsolatban egyedül azt sajnálom, hogy nem változott át az eredeti alakjába, mert nagyon kíváncsi vagyok, hogy néz ki igazából. Ó, és pls. Aedion *-* Legyen valami. Hihi, megint kombinálok. :D


+ Egy apró megfigyelés: Manon és Dorian? :O Komolyan? Először úgy voltam, hogy jaj,ne!, de most már egyre inkább tetszik az ötlet, mert ha elképzelem, mi mident lehetne ebből kihozni… :))
Spoiler vége!

"- Te éltetsz engem, Aelin Galathynius. Melletted nemcsak létezem, hanem valóban élek."




Borító:
Imádom! Gyönyörű elöl és hátul is *-*
Kedvenc szereplők:
Rowan, Aelin, Lysandra, Aedion, Dorian, és most már ide sorolhatom Manont, Asterint és Elidet is
Mélypont:
a Sam-re való utalások még mindig fájnak + Chaolban egy kicsit csalódtam - nagyon csúnyákat vágott Aelin fejéhez
Fénypont:
Rowan felbukkanása, Aelin és Manon összecsapása, Aelin és Dorian végső harca, Lysandra úgy egymagába
Csillagozás:
5/5 Kedvenc!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése