Keresés ebben a blogban

2017. december 19., kedd

Charlie N. Holmberg: Az ​üvegmágus (A papírmágus trilógia 2.)

GABO 2017
232 oldal
Fordította: Márton Zsófia

Ceony Twill folytatja papírmágusi tanulmányait, ám tanárával, Emery Thane-nel nem tud olyan könnyen dűlőre jutni, mint a tananyaggal. Amikor ő és Thane macska-egér játékba keverednek egy bosszúszomjas varázslóval, Ceonynak el kell döntenie: hagyja, hogy mások megvédjék, vagy ő próbálja megóvni a szeretteit a fenyegetéstől.
Eközben pedig olyan titok birtokába jut, amely az egész mágikus világot kifordíthatja a sarkából, és csak rajta áll, hogy képes-e megakadályozni, hogy ez a veszedelmes tudás rossz kezekbe kerüljön.
A papírmágus folytatása még magasabbra emeli a téteket, és egyaránt elbűvöli majd a fiatal és idősebb olvasókat is.


Nekem még mindig tetszik a sorozat. Most egy picit kettős érzet van bennem, mert szívesen mondanám, hogy jobban tetszett, mint a Papírmágus, csak itt a cselekményt nem találtam teljsen… hitelesnek. Vagy hogy is mondjam. Míg az előző részben érthető volt Ceony motivációra arra, hogy belevesse magát a dolgok sűrűjébe, itt egyszerűen csak hülyeségnek hatott az egész. Nem értem miért döntött Ceony úgy, hogy a saját kezébe veszi a dolgokat. Főleg, hogy nem is ért el vele semmit, csak még jobban összekuszálta a dolgokat, és fölösleges gondot okozott másoknak.
Szóval az itteni motiváció szerintem hülyeség, de azért a cselekmény ettől függetlenül érdekes volt, mert nem hagytam, hogy annyira zavarjon. Elég pörgős és lehet rajta izgulni. A szerelmi szál is halad előre, de mondjuk bennem nem mozgatott meg semmit sajna. :/ Emery és Ceony kicsit bambád, olyan cuki módon, viszont nem érzem a tüzet kettejük között. A cukiság ennek ellenére bejön, de itt most inkább a pörgősséget pontoztam.
Kíváncsi leszek, mi lesz a befejező kötetben, és arra is, vajon meg-e valósul Ceony jóslata.

"Mától kezdve az lehet, ami csak lenni akar."




Borító: Nagyon szép, passzol is a történethez, de bevallom nekem azért itt is az eredeti egy picivel jobban tetszik
Kedvenc szereplők:
hát... most nincs senki :D
Mélypont: Ceony butasága
Fénypont: ami a végén kiderült
Csillagozás: 5/4

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése