Keresés ebben a blogban

2018. január 4., csütörtök

Amy Ewing: A ​fekete kulcs (The Jewel-trilógia 3.)

Maxim Könyvkiadó 2017
304 oldal
Fordította: Szűr-Szabó Katalin

Violet és a Magányos Város külső köreinek népe túl sokáig élt az Ékkő királyi családjainak szolgálatában. Most azonban a Fekete Kulcs nevű titkos társaság a hatalom átvételére készül. Bár Violet tisztában van vele, hogy a lázadás kulcsfigurája, magánemberként is sokat kockáztat: a Tó Hercegnője elrabolta a húgát, Hazelt. Violet, aki keményen küzdött, hogy elszökjön az Ékkőből, most mindent el kell, hogy kövessen, hogy visszatérjen, és nem csak azért, hogy kiszabadítsa Hazelt, hanem hogy megmentse a Magányos Város jövőjét.


Nem is tudom, mit írjak. Annyira megszerettem ezt a sorozatot, amiben folytonosan izgulhattam a szereplőkért, szurkoltam nekik, nehogy újra elkapják őket, örültem a sikereiknek, szomorkodtam a veszteségeiken… és most vége. Hirtelen azt sem tudom, hogy érzek.

Tetszett a befejező kötet, ez is elég eseménydúsra sikeredett, viszont van egy kis hiányérzetem is. Fogalmam sincs miért, hisz a könyv egy jobb jövő reményében ért véget, de akkor is. Azt hiszem a vége felé már eléggé elkapkodták a dolgokat, hogy minél hamarabb befejeződjön. Lucien sorsát rendesen érezni lehetett, így nem is lepett meg annyira. De attól még nagyonis elszomorított. :( Olive halála pedig olyan hülye volt, ha lehet ilyet mondani. A régi úrnője hozzácsap egy hangszert és egyszercsak volt Olive, nincs Olive. Én először azt hittem, csak összeesett. Később mondták csak meg, hogy halott.

                                         "A szeretet erősebb, mint a gyűlölet"



Miden háború, felkelés áldozatokkal jár, de itt talán csak 2x éreztem ennek a súlyát, és a következő percben már megint könnyen elfeledtem.
Hiányzott Ash és Raven. Garnet is elég keveset szerepelt, de még szerencsére így is többet, mint az előző kettő. Itt most Violet volt reflektorfényben. Megmutatta milyen kemény és rafinált tud lenni. Milyen erős hősnő is igazából. Azért volt pár dolog, ami elsülhetett volna jobban is, vagy épp nem értettem miért nem tesz valamit, amikor lehetőse lenne rá. A tükrös húzásánál csak ráztam a fejem, hogy mi a fenét művel. Sajnos meg is lett a következménye. Violet nem hibátlan, de azért bebizonyította az erejét és bátorságát.
Örültem volna, ha sokkal hosszabbra nyúlik a könyv, hogy minél inkább kibontakozhasson minden. Mondom, nekem egy picit elkapkodottnak tűnt.

UI: Az első rész volt a legütősebb.



Borító: Nagyon szép, habár kicsit elüt, az előző két fehértől
Kedvenc szereplők:
Violet, Raven, Garnet, Ash, Lucien
Mélypont:
túl gyors volt a cselekmény, kevés Ash volt 
Fénypont: Raven bosszúja
Csillagozás:
5/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése